FORUM turdusmerula

turdusmerula

http://www.turdusmerlua.nl
N
nancy 08/05/2006 18:02
84.85.144*

verdwenen jongen

hallo, in onze vuurdoorn in de achtertuin zijn vorige week woensdag 2 merels geboren. elke dag even stiekem gluren en je zag paps en mams af en aan vliegen met eten en de kleintjes groeide als kool alles leek goed te gaan met t pril geluk. tot ik vandaag weer even wou gluren en zag dat t nest leeg was weg keintjes, ik ben de hele dag in de tuin geweest en heb moeder vanochtend nog op t nest zien zitten en nu zijn ze verdwenen? er zijn geen katten in de tuin geweest en verder heb ik ook geen andere vogels gezien in de buurt van t nest. zou het kunnen dat vader en moeder hun kroost verplaatst hebben of is dit onmogelijk? het is mij absoluut een raadsel hoe ze plotseling verdwenen kunnen zijn graag jullie antwoorden.

nancy

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

L
Lisette 08/05/2006 19:36
84.27.132.*
Weet je zeker dat het vorige week woensdag is geweest en niet eerder? Want voor je het weet vliegen ze uit. Ik geloof dat het 2 weken duurt voor ze kunnen vliegen.

J
Jan 08/05/2006 22:00
85.147.117*
Op maandag 24 mei ontdekte ik in de klimop naast de voordeur een nest met 3 jonge merels. De zaterdag erna hoorde ik de ouders in de weer met een kraai of raaf. Die middag was het nest leeg, dus ik vreesde het ergste. Maar zie, de volgende dag ontdekte ik de hele familie in de achtertuin. Het verplaatsen kan dus zeer zeker. Vandaag, inderdaad na 14 dagen, zijn de jongen (wwartschijnlijk) uitgevlogen.

N
nancy 14/05/2006 21:58
84.85.144*
ik heb de eieren ontdekt op vrijdag 28 april op 29 en 30 april was er nog niets uit gekomen dus op zn vroegst moeten ze van 1 mei zijn geweest. ik hoop dat ze inderdaad verhuist zijn heb ze alleen helaas niet meer gezien.

bestaat er een kans dat het verlaten nest in onze tuin volgend jaar weer een keer gebruikt word?

nancy

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |